روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

طرز تهیه رب گوجه

رب گوجه فرنگی


رب گوجه فرنگی یکی از چاشنی های پر مصرف و محبوب بین المللی است که در کشور عزیزمان ایران هم از پر استفاده ترین چاشنی های غذایی محسوب می شود. این چاشنی به دلیل رنگ و طعم خوبش در اکثر غذاهای سنتی ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.


با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید حدود ۲ کیلوگرم رب گوجه فرنگی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری رب گوجه فرنگی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه رب گوجه فرنگی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

  ادامه مطلب ...

پرخوری عصبی و درمان آن

تابه‌حال توجه کرده‌اید که یکی از دوستان یا بستگان شما برحسب اتفاق در مورد اضافه شدن وزن خود آگاه باشد، اما بااین‌حال بسیار غذا می‌خورد و قادر به مهار تمایلات خود نیست؟

او ممکن است تحت تأثیر یک اختلال شدید در غذا خوردن به نام "بولیمیا" (پرخوری عصبی) باشد.

کسانی که از بولیمیا رنج می‌برند غالباً افرادی هستند که نمی‌توانند تمایلات خود به خوردن غذای فراوان در مدت کوتاه را کنترل کنند، اما بعد از خوردن، از شیوه‌های مختلف مثل استفراغ کردن برای خلاص شدن از کالری‌های اضافی استفاده می‌کنند.

این اختلال، مردان و زنان را به میزان برابری تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بولیمیا ممکن است در فردی که بسیار تحت تأثیر تعاریف فرهنگ و رسانه از یک بدن متناسب، سالم و جذاب قرار دارد، ایجاد شود.

رایج‌ترین علائم یک فرد مبتلا به بولیمیا اختلال در غذا خوردن، دقت بیش‌ از حد در مورد تناسب‌اندام یا لاغر بودن، مصرف محرک‌ها و ملیّن‌های بسیار زیاد برای تحریک فعالیت روده و استفراغ کردن درست بعد از غذا خوردن است.

بولیمیا برای بدن مضر است و ممکن است منجر به تورم گونه‌ها، پوسیدگی مینای دندان‌ها، ناباروری، افسردگی، یبوست، عدم تعادل الکترولیت‌ها که می‌تواند کشنده باشد گردد.

اگرچه قابل‌درمان است و مؤثر بودن درمان‌های خاصی برای بولیمیا از جمله روان‌درمانی و درمان دارویی اثبات شده است. بااین‌حال، بولیمیا یک اختلال است و نه یک بیماری. بنابراین، می‌توانید درمان بولیمیا را در منزل امتحان کنید.

اگر از بولیمیا رنج می‌برید و در مورد نحوه‌ی درمان آن کنجکاو هستید، پس این راهنمای شگفت‌انگیز به درد شما خواهد خورد.

  ادامه مطلب ...

آلوئه ورا را چگونه بخوریم

در این مقاله قصد داریم 7 دستور غذایی برتر که غنی از آلوئه وراست را معرفی کنیم و مصرف آن می‌تواند ارزش تغذیه ای زیادی به همراه داشته باشد. آماده سازی این مواد بسیار ساده است و طعم آن‌ها بی نظیر است.

  ادامه مطلب ...

صفحات موبایلی پرشتاب (گوگل AMP) چیست؟

به‌تازگی عنوان جدیدی با نام صفحات موبایلی پرشتاب یا به اختصار AMPs روی زبان‌ها افتاده است. اما صفحات موبایلی پرشتاب واقعا به چه معناست، چه نقشی در جستجوها دارد و شما چگونه می‌توانید خود را برای آن آماده کنید؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که قصد داریم در این پست به آن‌ها پاسخ دهیم.

  ادامه مطلب ...

فواید چای سفید برای لاغری

خاصیت های چای سفید

چای سفید چه خواصی دارد؟

به کاهش وزن کمک می کند

چای سفید با سوزاندن سلول های چربی موجود در بدن باعث جلوگیری از تشکیل سلول های جدید می شود و این امر به کاهش وزن کمک می کند.

چای سفید به نسبت چای های دیگر کمتر فرآوری شده است و دارای ترکیبات بیشتری برای چربی سوزی می باشد.

در زمان های گذشته چینی ها از چای سفید برای سلامتی خود استفاده می کرده اند.

در چای سفید کاتچین وجود دارد که باعث کاهش وزن در افراد می شود.

چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که این موضوع باعث کاهش وزن می شود.

کاتچین موجود در چای سفید دارای خاصیت ضد رگ زایی می باشد که باعث جلوگیری از چاق شدن می شود.

   ادامه مطلب ...