روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

فواید هل برای لاغری

یکی دیگر از ادویه های محبوب هندی که دارای طعم و مزه منحصر به فردی است هل یا elaichi یک گیاه گرمازا بوده و به سوخت و ساز چربی و گرم کردن بدن کمک می کند. هل متابولیسم را افزایش می دهد و به نوبه خود کمک می کند تا بدن چربی بیشتری را بسوزاند. این گیاه از تشکیل گازها جلوگیری نموده و لذا به کاهش نفخ کمک می کند. هل به طور گسترده ای در سیستم پزشکی باستانی و طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای افزایش میزان متابولیسم بدن، مقدار اندکی از آن را وارد منوی غذایی خود کنید.

  ادامه مطلب ...

نوشیدنی ضد التهابی چیست؟

بیماری های التهابی مزمن در حال حاضر مهم‌ ترین دلیل مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می‌ روند. حال این سوال مطرح می شودکه سریع‌ ترین راه برای کاهش التهاب در بدن چیست؟ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پاسخ، رژیم غذایی شما از جمله انواع غذاها و نوشیدنی‌ های ضد التهابی است.

نوشیدنی‌ های ضد التهاب مانند چای، قهوه و آبگوشت استخوان (آب قلم) در رژیم غذایی متراکم و سرشار از مواد مغذی گنجانده شده‌ اند. این نوشیدنی ‌های توان بخش از کبد، قلب، مغز و دستگاه گوارش حمایت می ‌کنند.

  ادامه مطلب ...

بی ضرر ترین جایگزین های چیپس

چیپس را کنار بگذارید. به جای آن، این ها را بردارید!

آیا می توانید باور کنید که آمریکایی ها بیش از 7 بیلیون دلار در سال برای چیپس سیب زمینی هزینه می کنند؟ به نظر می رسد که پرینگلز با شعارش "وقتی بازش کنی، دیگه نمی تونی بس کنی" دقیقا به هدف زده است. متاسفانه این طور به نظر می رسد که اگر به بدن مان اهمیت می دهیم، باید از خوردن چیپس دست برداریم. با توجه به یک مطالعه اخیر از دانشگاه هاروارد، مشخص شده که چیپس های سیب زمینی، یکی از مواد مغذی عمده دخیل در افزایش وزن هستند.

چگونه می توانیم در مقابل جذبه شور و کاملا سرخ شده چیپس سیب زمینی مقاومت کنیم؟ برخی افراد اراده این کار را دارند اما برای بقیه، این وسوسه بیش از حد قوی است.

  ادامه مطلب ...

خواص سیلیکا برای پوست

سیلیس چیست؟

سیلیس، یک ترکیب شیمیایی کمتر شناخته شده است که از سیلیکون و اکسیژن -دو مورد از فراوان ترین عناصر روی زمین- ساخته شده است. سیلیس به طور طبیعی در همه جا حاضر است: در مواد غذایی، در سنگ ها، در پوسته زمین، در محصولات آرایشی بهداشتی مختلف و به طور طبیعی در بدن شما. در شکل مکمل، سیلیس چندین مزیت مهم سلامتی ارائه می دهد و می تواند به سالم نگه داشتن پوست، مو و ناخن ها کمک کند. شما احتمالا در حال حاضر مقداری سیلیس از رژیم غذایی تان دریافت می کنید اما آن ممکن است برای تجربه مزایای پوستی این مکمل مفید برای سلامت پوست، کافی نباشد.

  
ادامه مطلب ...

چگونه یک نوشیدنی هندی درست کنیم؟

شیر زردچوبه

بیشتر افرادی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می‌کنند با ترکیب شیر و زردچوبه آشنا هستند. اطلاعات زیادی در مورد این دو ترکیب وجود دارد. این نوشیدنی هندی برای افرادی که سرما خورده اند، سردرد دارند یا از درد مفاصل رنج می برند بسیار عالی است.

چگونه شیرزردچوبه درستی تهیه کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم این نوشیدنی خواص دارویی زیادی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. برای تهیه این نوشیدنی به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

زمان آماده سازی: سه دقیقه.

  ادامه مطلب ...