روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

در انتخاب یک مرطوب کننده لب اثرگذار به چه چیزی دقت کنیم؟

میلیون ها محصول در بازار وجو دارد که به شما قول می دهند که لب های ترک خورده شما را خیلی سریع درمان کنند، اما نبرد اصلی در برابر خشکی لب زمانی آغاز می شود که شما وارد داروخانه محل شده و تصمیم می گیرید یکی از این محصولات را بخرید.

  

در حالی که مرطوب کننده های با طعم میوه ممکن است وسوسه انگیز باشند اما برخی از آنها حاوی ترکیباتی هستند که در واقع می توانند بیشتر از آنکه برای لب هایتان مفید باشند، مضر باشند.

مهم ترین بخش خرید یک مرطوب کننده لب این است که باید به دنبال مرطوب کننده ای بگردیم که حاوی ترکیباتی باشد که به عنوان مرطوب کننده عمل کنند نه به عنوان پوشاننده. این موضوع را دکتر دایان مدفس (Diane Madfes) توضیح می دهد که سخنگوی آکادمی پوست آمریکاست و در موسسه زیبایی شناسی مدفس در نیویورک کار می کند.

گرمای لب های شما موم را آب کرده و ترکیبات مرطوب کننده می توانند توسط پوست خشک جذب شده و قسمت پوشاننده لب ها را کاور کرده، لایه ای محافظ روی لب تشکیل می دهند.

به گفته مدفس "این لایه محافظ مانع از بخار شدن آب شده و همچنین آب را در خود حفظ می کند." وی ادامه می دهد: "بنابراین اگر محصولاتی را استفاده می کنید که ترکیب مرطوب کننده و پوشاننده است، شما از فواید هر دو بهره مند می شوید. "او پیشنهاد می دهد که به دنبال محصولاتی باشیم که دارای مرطوب کننده هایی مانند کره شیا (عصاره میوه درخت قلم) و روغن گل پامچال شب و پوشاننده هایی مانند موم عسل می باشند.

فاکتور مهم دیگر برای انتخاب حفاظت کننده لب این است که دارای SPF باشند. مدفس می گوید: "مردم اغلب فراموش می کنند که روی لب هایشان ضد آفتاب استفاده کنند" و توصیه می کند که از ضدآفتاب هایی استفاده کنیم که با اکسید روی ساخته شده اند، این اکسید روی سطح پوست نشسته و مانع از عبور اشعه های مضر به سمت پوست می شوند.

اگر مرطوب کننده لب شما دارای SPF نیست، او می گوید بهتر است مرطوب کننده را روی لب بمالید، بعد از اینکه خشک شد با یک لایه از ضدآفتاب لب هایتان را بپوشانید.

برای اینکه لبخندتان فوق العاده نرم باشد، محتویات مرطوب کننده تان باز هم چک کنید و از فاکتور های آزار دهنده اجتناب کنید.

1. عطر

در حالی که انتخاب های با عطر آدامس بادکنکی می تواند بسیار نوستالژیک باشد، از گزینه های معطر دور بمانید .مدفس می گوید: "بسیاری از مردم به مواد معطر موجود در مرطوب کننده های لب حساسیت دارند و مواد عطری به این محصولات اضافه می شوند تا طعم و عطر بهتری بگیرند، ولی این مواد در واقع منشا بسیاری از حساسیت های پوستی آزارنده هستند." سینامیت ها، ترکیبات مربوط به دارچین هستند که عموما برای عطر و خواص ضد آفتاب استفاده می شوند و یکی از انواع موارد محرکی است که در این محصولات استفاده می شوند.

2. فنول یا منتول

در حالی که این ترکیبات ممکن است احساس خنکی آنی ایجاد کنند اما این احساس را با درمان خشکی برابر نگیرید. دکتر لارن ایی.پلاچ (Lauren E.Ploch) عضو آکادمی پوست آمریکا که در مرکز سرطان پوست و بیماری های پوستی جورجیا مشغول به کار است می گوید: "من توصیه می کنم از مرطوب کننده های لب حاوی فنول یا منتول استفاده نکنید؛ چرا که می توانند به حساسیت و سوزش بیشتر لب ها منجر شوند."

3. ویتامین E

متخصصین پوست در این مورد به دو دسته تقسیم می شوند. در حالی که بعضی از مردم واکنش های آلرژیک به مصرف ویتامین E موضعی نشان دادند، یک مطالعه 20 ساله بر روی بیماران کلینیک مایو در آریزونا دریافت که این آلرژی به طرز باور نکردنی ای به ندرت اتفاق می افتد. در حالی که مدفس هیچ مشکلی با مصرف ویتامین E توسط بیمارانش ندارد، پلاچ ترجیح می دهد که از خطر پیشگیری کرده و آن را برای بیمارانش تجویز نکند و می گوید "ویتامین E موضعی چیزی نیست که من اغلب آن را تجویز کنم." و اضافه می کند" موم عسل، رطوبت را بهتر در خود نگه داشته، بدون آنکه خطر حساسیت را افزایش دهد.

منبع: مرطوب کننده لب اثرگذار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.