روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

گیاهان آپارتمانی برای پوست

 از استعداد باغبانی خود به خوبی استفاده کنید.

  

  1. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از رایج ترین گیاهان مفید برای زیبایی است. این گیاه حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی است که به تسکین پوست کمک می‌کند و به همین دلیل است که معمولا می‌بینید از مواد اصلی تشکیل‌دهنده محصولات بعد از حمام آفتاب است. اگر از آکنه‌های سمج رنج می‌برید، می‌توانید عصاره گیاه آلوئه‌ورا را روی پوست خود بمالید و با این ترفند پوستتان را پاک سازی کنید.

اگر پوستتان حساس است، احتمالا با پاک کننده‌های آرایش که تحریک کننده هستند مشکل دارید. به جای استفاده از دستمال مرطوب، می‌توانید یک پنبه در ژل آلوئه‌ورا بزنید و آرایش خود را با آن پاک کنید. از همین ژل برای تسکین قسمت های آفتاب سوخته استفاده کنید.

مزیت: این گیاه آبدار می‌تواند بدون نیاز به آب دادن زیاد دوام بیاورد، در نتیجه نگهداری از آن آسان است.

  1. آقطی

این گیاه پرپشت برای مصارف پزشکی کاربرد دارد اما اغلب بعد از مراقبت از پوست به کار می‌رود. از روغن آقطی می‌توان به عنوان پماد برای تسکین بثورات و درمان زخم ها استفاده کرد. همچنین این گیاه حاوی آنتی اکسیدان است که مانند عامل ضد پیری عمل کرده و آن را به یک درمان طبیعی برای مراقبت از پوست تبدیل می‌کند.

  1. چای سبز (کاملیاسیننسیس)

چای سبز همیشه برای درمان سرماخوردگی شدید به کار می‌رود. اگر هنوز این گیاه را در باغچه خود ندارید، شاید مادر یا مادربزرگ تان آن را داشته باشند. کاملیاسیننسیس (نام علمی آن که باید بخواهید) نه تنها در فصل سرما مفید است، بلکه همچنین می‌تواند به شکل های مختلفی برای زیبایی پوست به کار رود.

اگر مشکل شوره یا ریزش مو دارید، استفاده از چای سبز برای شستشوی موهایتان می‌تواند مفید باشد. مقداری چای سبز را بجوشانید، مثل زمانی که می‌خواهید آن را بنوشید، بگذارید کاملا سرد شود. در حمام موهایتان را با آن آبکشی کنید تا موهای نرم و درخشان داشته باشید.

  1. فندق افسونگر

این یکی ممکن است غافلگیرتان کند. آن را بهترین دوست خود به عنوان راه حل ملایم ضد آکنه در نظر بگیرید. محصولات ضد آکنه معمولا قوی بوده و پوست را تحریک می‌کنند اما فندق افسونگر کاملا تسکین دهنده پوست است. آبلیمو را با عصاره فندق افسونگر و آب مخلوط کنید تا یک تونر پوست داشته باشید. این مخلوط کمک می‌کند از شر جای آکنه خلاص شوید و به پوست تان درخشش می‌دهد.

  1. فرنجمشک/بادرنجبویه (Melissa Officinalis)

این گیاه با عطر لیمو، نه تنها به باغچه‌تان بوی خوشی می‌دهد، بلکه وقتی دچار گزش حشرات شده‌اید به پوست تان کمک می‌کند. این گیاه حاوی فولیک اسید است که از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند. همچنین می‌توانید یک پماد فرنجمشک برای درمان زخم ها و آفتاب سوختگی درست کنید.

منبع: گیاه و پوست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.