روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

چرا بعد از زایمان دچار ریزش مو می شویم؟

بسیاری از مادران جدید، چند ماه پس از تولد نوزادشان متوجه ریزش موی قابل توجهی می شوند. این، طبیعی است و ریزش موی واقعی به حساب نمی آید. متخصص پوست، این وضعیت را ریختن موی بیش از حد می نامند. ریختن موی بیش از حد توسط کاهش سطوح استروژن ایجاد می شود.

خبر خوب این است که این ریختن بیش از حد، موقتی است و شما مجبور نیستید هیچ کاری برای درمان آن انجام دهید. اکثر زنان تا اولین تولد فرزندشان، شاهد بازگشت موهایشان به پری طبیعی اش هستند. بسیاری از زنان حتی زودتر از این زمان، پری طبیعی موهایشان را دوباره به دست می آورند.

  

راهنمایی های متخصصین پوست برای مادران جدید

اگر ریختن موی بیش از حد، شما را اذیت می کند، این نکات از متخصصین پوست می تواند تا زمانی که موی شما پری طبیعی اش را دوباره به دست آورد، به شما کمک کند.

از یک شامپو و نرم کننده حجم دهنده استفاده کنید. این ها چیزهایی هستند که متخصصین پوست توصیه می کنند از آنها استفاده و اجتناب کنید:

  • از یک شامپوی حجم دهنده استفاده کنید. این شامپوها حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند پروتئین هستند که مو را می پوشاند و باعث می شود مو پرتر به نظر برسد.
  • از هر شامپویی که برچسب “شامپوی حالت دهنده” دارد، اجتناب کنید. این ها حاوی حالت دهنده های سنگینی هستند که می توانند مو را بخوابانند و باعث شوند شل و بی جان به نظر برسد.
  • از نرم کننده ای استفاده کنید که مخصوص موهای نازک فرموله شده باشد. این ها شامل فرمول های سبک تری هستند که مو را نمی خوابانند.
  • از نرم کننده در درجه اول روی انتهای موهایتان استفاده کنید. زدن نرم کننده به پوست سر و تمام مویتان، آن را می خواباند.
  • از نرم کننده هایی با برچسب “نرم کننده قوی” اجتناب کنید. این ها بیش از حد سنگین هستند.

پیدا کردن بهترین شامپو و نرم کننده برای موهای نازک، واقعا آزمون و خطاست. یک ماده تشکیل دهنده واحد که یک نرم کننده یا شامپوی حجم دهنده برای موهای نازک را از بقیه بهتر کند، وجود ندارد.

یک مدل موی جدید را امتحان کنید. برخی مدل موها باعث می شوند که مو پرتر به نظر برسد. یک آرایشگر باتجربه می تواند به شما بگوید که کدام مدل مناسب تان خواهد بود.

بسیاری از مادران جدید، موهای کوتاه را ترجیح می دهند. یک مدل کوتاه می تواند باعث شود که مو پرتر به نظر برسد. همچنین نگهداری از موهای کوتاه نیز آسان تر است که می تواند در زمان صرفه جویی کند. با وجود یک کودک هر چیزی که در زمان صرفه جویی کند، می تواند یک مزیت واقعی باشد.

مراقب تورنیکه مویین باشید!

مادران جدید باید مراقب تورنیکه مویین نیز باشند. یک تورنیکه مویین هنگامی شکل می گیرد که یک رشته از مو بیرون می آید و دور انگشت پا، انگشت دست یا قسمت دیگری از بدن کودک می پیچد. یک رشته مو می تواند آنقدر محکم پیچیده شود که گردش خون را قطع کرده یا باعث عفونت شود.

وحشت نکنید. احتمال آنکه کودک شما دچار تورنیکه مویین شود، بسیار کم است. با این حال دانستن آنکه چه کاری باید انجام دهید،می تواند مفید باشد.

اگر دیدید که یک موی ریخته شده دور انگشت پا، انگشت دست یا یک قسمت دیگر بدن کودک پیچیده شده است، شما باید آن را بردارید. آنچه که باید انجام دهید، از این قرار است:

  • به دنبال یک سر آزاد بگردید و به آرامی مو را باز کنید.
  • گاهی اوقات هیچ سر آزادی نمی بینید بنابراین شما به چیزی برای بریدن مو به آرامی نیاز دارید مانند یک چاقو یا قیچی کوچک.
  • اگر به این علت که مو بیش از حد محکم پیچیده شده یا در پوست کودک شما گیر کرده، نمی توانید آن را جدا کنید، باید کمک پزشکی بگیرید. به پزشک کودک تان زنگ بزنید یا او را به اورژانس ببرید. گاهی اوقات لازم است یک پزشک، تورنیکه مویین را جدا کند.

موها به دلایل زیادی می ریزند!

بسیاری از مادران جدید، ریختن موی بیش از حد بعد از بارداری را تجربه می کنند. ریختن مو معمولا حدود 4 ماه بعد از تولد نوزاد به نقطه اوج می رسد. تا اولین تولد کودک، اکثر زنان رشد موی طبیعی شان را دوباره به دست می آورند.

اگر موی شما پس از یک سال هنوز پری طبیعی اش را به دست نیاورده، ممکن است لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید. ممکن است چیز دیگری، دلیل ریختن موهای شما باشد. مردم به دلایل بسیاری موهایشان را از دست می دهند و یک تشخیص دقیق برای درمان موثر، ضروری است.

منبع: ریزش مو بعد زایمان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.