روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روش مانیکور ناخن

درست کردن ناخن ها در خانه نباید کار دشواری باشد. استفاده از تکنیک های حرفه‌ای‌ها باعث می‌شود همیشه مانیکور مرتب‌تر و با دوام‌تری داشته باشید!

  

این 8 نکته‌ و ابزار محرمانه را بشناسید تا پدیکور و مانیکور بهتری داشته باشید.

  1. با یک سطح تمیز شروع کنید!

مانیکور یا پدیکور خود را با کشیدن یک پنبه آغشته به لاک پاک‌کن به ناخن ها آغاز کنید. حتی اگر لاک ندارید، آلودگی و چربی را که از جذب مناسب لاک به ناخن جلوگیری می‌کند پاک کنید.

نکته: از لاک پاک‌کن‌های بدون استون استفاده کنید.


  1. لایه بردار پا!

هر بار پدیکور می‌کنید، اول از یک سنگ پا یا اسکراب استفاده کنید تا پوست مرده را بردارید. بعد از شستشوی زیر دوش، زیر پا را به صورت دورانی مالش دهید و به پاشنه و مناطق خشک توجه بیشتری داشته باشید.


  1. شکل دهید.

بلندی اضافه‌ی ناخن را در صورت لزوم با ناخن‌گیر کوتاه کنید، پس از یک سوهان برای شکل دادن به ناخن استفاده کنید. در مورد دست ها، به یاد داشته باشید که سوهان را در یک جهت روی ناخن حرکت دهید، چون حرکت به عقب و جلو باعث ایجاد زبری و شکستگی می‌شود. برای صاف کردن گوشه‌های ناخن از یک سوهان سرامیکی دانه‌دار ظریف استفاده کنید که ایجاد برآمدگی نکند.


  1. مراقبت از کوتیکول ها!

به گفته‌ی کارشناس ناخن جسیکا وارتوگیان: "افراد هرگز نباید کوتیکول‌هایشان را ببُرند. کوتیکول از ناخن در برابر باکتری و عفونت محافظت می‌کند." در عوض، کمی روغن یا ژل کوتیکول روی آنها بمالید تا پوست نرم شده و سلول های مرده از بین بروند. برای نرم شدن بیشتر، نوک انگشتان را به مدت یک یا دو دقیقه در یک کاسه آب گرم فرو کنید و سپس کوتیکول‌ها را با یک عقب راننده‌ی کوتیکول، به آرامی به سمت عقب برانید. ناخن ها را بشویید تا آثار روغن کوتیکول از بین برود.


  1. اولین پایه!

پوشش پایه تنها باعث محافظت و تقویت ناخن نمی‌شود، بلکه به لاک کمک می‌کند بهتر جذب شود. کافی است روی ناخن تمیز و خشک یک لایه بزنید و بگذارید خشک شود.


  1. به خوبی لاک بزنید.

بعد از لایه‌ی پایه، دو لایه لاک بزنید و یک دقیقه صبر کنید تا هر کدام خشک شود. نکته‌ی کلیدی برای کار بدون نقص، داشتن دست بی حرکت است: تماس اولیه را با یک بخش ناخن شروع کنید و تا جایی که می‌توانید به کوتیکول نزدیک شوید. به آرامی لاک را در طول ناخن حرکت دهید، سپس این کار را در بقیه‌ی ناخن، با حرکات آرام و حساب شده تکرار کنید. از برداشتن مقدار زیاد لاک خودداری کنید. لایه‌های ضخیم غیر طبیعی به نظر می‌رسند و به سرعت کنده می‌شوند.


  1. اشتباهات خود را تصحیح کنید.

وقتی لاک رنگ تیره می‌زنید، احتمال اشتباه بیشتر است. اگر اشتباها مقداری لاک را روی کوتیکول یا کناره‌های انگشت خود زدید، یک قلم کوتیکول چوبی را در لاک پاک‌کن فرو برده و با دقت، با کشیدن قسمت نازک قلم به دور ناخن، اشتباه خود را "پاک کنید".


  1. کار را مهر و موم کنید.

بهترین راه برای با دوام کردن مانیکور یا پدیکور، یک لایه رویی خوب است. روی لاک، از کوتیکول تا لبه‌ی ناخن یک لاک محافظ بزنید. حتی اگر از براق کننده‌های سریع استفاده می‌کنید، باید صبر کنید تا ناخن خشک شود. وارتوگیان می‌گوید که اگر احتمال دارد لاک تان کنده شود، یک یا دو روز بعد از مانیکور یک لایه اضافی براق کننده بزنید تا آن را مهر و موم کنید.

منبع: مانیکور ناخن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.