روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

رژیم غذایی کم چربی برای کاهش وزن

انواع بسیاری از رژیم های غذایی کاهش وزن وجود دارند از جمله آنهایی که کم چربی و کم کربوهیدرات هستند. حتی اگر سعی ندارید که وزن تان را پایین بیاورید، ممکن است به دلایل سلامتی، همچنان یک رژیم غذای کم چرب یا کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید. هر نوع رژیم غذایی، مزایا و معایب خاص خودش را دارد و یک انتخاب مناسب برای شما اغلب به الویت و شیوه زندگی تان برمی گردد.

  

تعریف کم کربوهیدرات و کم چربی

هیچ تعریف روشنی از رژیم های کم کربوهیدرات و کم چربی وجود ندارد اما دستورالعمل های عمومی در این رابطه موجودند. نسخه 2013 از مجله تغذیه امروز می گوید که رژیم های کم کربوهیدرات به طور کلی حاوی 30 تا 100 گرم کربوهیدرات در روز هستند. یک بررسی که در سال 2012 در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شد، رژیم های کم کربوهیدرات را رژیمی تعریف می کند که کمتر از 45 درصد از کالری های روزانه شما را از کربوهیدرات ها تامین می کند؛ که معادل 225 گرم کربوهیدرات در هنگامی است که 2000 کالری در روز مصرف می کنید.

این بررسی و یک مطالعه که در سال 2014 در سالنامه طب داخلی منتشر شد، رژیم های کم چربی را رژیمی تعریف می کند که کمتر از 30 درصد کالری های روزانه شما را از چربی تامین می کند که معادل کمتر از 67 گرم چربی در روز در هنگامی است که یک برنامه رژیمی 2000 کالری را دنبال می کنید.

کدام یک برای کاهش وزن بهتر است؟

برخی مطالعات دریافته اند که رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن و کاهش چربی، موثرتر از رژیم های کم چربی هستند. مطالعه ای که در سال 2014 در سالنامه طب داخلی منتشر شد، نشان داد که این درست است؛ حتی پس از یک دوره 12 ماهه. شرکت کنندگان در این مطالعه در هنگام پیروی از رژیم های کم کربوهیدرات، کمتر از 40 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کردند و هنگام دنبال کردن رژیم های کم چربی، کمتر از 30 درصد از کالری هایشان را از چربی دریافت کردند.

با این حال رژیم های کم چربی نیز می توانند به شما کمک کنند وزن کم کنید. مطالعات چاپ شده در سال 2012 در مجله اپیدمیولوژی آمریکا و در سال 2009 در مجله دیابت نشان دادند که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چربی، هردو می توانند به کاهش وزن قابل توجه منجر شوند. حرف آخر این است که هر رژیم غذایی که بتوانید در دراز مدت به آن پایبند بمانید و باعث شود مصرف کالری کل تان را کاهش دهید، بهترین گزینه کاهش وزن برای شماست.

کدام یک، خطرات بیماری را کاهش می دهد؟

از آنجا که رژیم های غذایی کم چربی و کم کربوهیدرات می توانند به کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن کمک کنند، هر دو می توانند به کاهش خطرات بیماری نیز کمک نمایند. بااینحال رژیم های غذایی کم کربوهیدرات ممکن است در برخی موارد، کمی مفیدتر باشند.

مطالعات چاپ شده در 2012 در مجله اپیدمیولوژی آمریکا و در 2014 در سالنامه طب داخلی دریافتند که رژیم های کم کربوهیدرات، سطوح کلسترول را کمی بیشتر از رژیم های کم چربی کاهش دادند. رژیم های کم کربوهیدرات همچنین ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت که سعی دارند سطوح قند خونشان را کنترل کنند، مفیدتر باشند.

کدام رژیم غذایی، بهترین انتخاب است؟

الویت شخصی، اغلب تعیین می کند که پایبندی به یک رژیم کم کربوهیدرات در دراز مدت آسان تر است یا یک رژیم کم چربی! اگر هدف شما کاهش وزن است، برای کمک به افزایش حس سیری و آسان تر کردن کاهش مصرف کالری کل تان، مقدار زیادی مواد غذایی غنی از پروتئین و فیبر بخورید.

اگر به طور مرتب ورزش می کنید، از خوردن کربوهیدرات های بیش از حد کم اجتناب کنید چون این کار می تواند باعث خستگی شود و عملکرد ورزشی را کاهش دهد. اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، یک رژیم کم کربوهیدرات ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد اما برای اطمینان، با پزشک تان مشورت کنید.

منبع: لاغری با رژیم کم چربی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.