روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

چرا HTTPS ضروری است؟

 این مقاله توضیح HTTPS و اینکه چطور به وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما کمک می­ کند را بیان می­ کند.

هر فردی که اخیرا در دنیای مواج اینترنت گشتی زده باشد، خارج از امواج پر پیچ و خم، حتما متوجه این کلمه 5 حرفی شده استHTTPS در ابتدای اکثر URLها (آدرس­ وب سایت­ ها) یافت می ­شود. می­ گوییم اکثرا، چرا که لزوما همه سایت­ ها نیازی به آن ندارند.

در حالی که ممکن است هرروز با HTTPS مواجه شویم، هر کسی معنی آن را نمی­داند. پس، واقعا معنی HTTPS چیست؟

HTTPS نسخه ایمن HTTP استHTTP سیستمی است که اطلاعات را میان مرورگر اینترنت و وب سایت ارسال می­ کند. مانند حساب­ های کاربری، اطلاعات کارت­ های اعتباری، آدرس ­های محل سکونت و تمام انواع اطلاعات خصوصی.

حرف "S" بعد از HTTP مخفف کلمه "Secure" به معنی "ایمن" است. به این معنی است که داده ­های حساسی که رمز شده­اند، دزدی آنها برای دزدان اینترنتی تقریبا غیرممکن می ­کند. این نوع از محافظت، گواهی امنیت SSL نیز نامیده می ­شود.

همانطور که دیدید، ایجاد امکان انتقال به HTTPS برای امنیت ضروری استاگر یک بنگاه تجارت الکترونیک را راه اندازی می ­کنید، به حفظ امنیت اطلاعات خود و مهم تر از آن اطلاعات مشتریان خود نیاز دارید.

تنها تصور کنید، اگر شما مالک یک فروشگاه مصالح ساختمانی (آجر، ملات) بودید، حتما می خواستید مشتریان شما تا جایی که امکان دارد احساس امنیت کنند، درست است؟ HTTPS معادل آنلاین گارد امنیتی، دوربین­ های مداربسته و کارت خوان­ های معتبر و ایمن است.

اگرچه، HTTPS کردن وب سایت فراتر از حفظ امنیت شماره­ ها است.

 

 

بیایید به مجموعه فوایدی که تفاوت را در سایت شما رقم می زنند، نگاهی بیاندازیم.

§         چرا HTTPS اهمیت دارد؟

§         HTTPS و وب سایت سازان

§         سیستم عامل­ های تجارت الکترونیک و HTTPS

§         چرا سایت شما به HTTPS نیاز دارد: نتیجه­ گیری

چرا HTTPS اهمیت دارد؟

ابتدا، به سرعت یک جمع­ بندی از مطالب را برای کسانی از شما که عجله دارند بیان می­ کنیم.

HTTPS به سه دلیل برای وب سایت شما مهم است:

§         به ارتقاء رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک می­ کند.

§         اعتماد مشتریان را جلب می ­کند.

§         از اطلاعات حساس محافظت می کند.

مشتاق شدید؟ باید هم شده باشید. در ادامه، مطالب را با جزئیات بیشتری پوشش می­دهیم.

SEO (سئو)

همانطور که می ­دانید، SEO (بهینه­ سازی موتورهای جستجو) برای موفقیت هر وب سایتی مهم است. شما می­توانید زیباترین سایت دنیا را داشته باشید، اما اگر کاربران نتوانند آن را پیدا کنند، بی­ ارزش است.

ارتقای رتبه وب سایت شما از راه های زیادی قابل انجام است. رایج ترین راه استفاده از کلمات کلیدی (کلمات و یا عباراتی که افراد جستجو می­ کنند) و استفاده از ابزارهای آنلاین مانند گوگل آنالیتیک است. شما باید این کلمات را به عناوین، پاراگراف ­ها، عکس ­ها و غیره اضافه ­کنید.

اما HTTPS چطور SEO را تحت تاثیر قرار می ­دهد؟ خب، گوگل اخیرا اهمیت بیشتری برای امنیت وب سایت­ قائل می­ شود. بنابراین اگر آنها بگویند ایجاد امنیت سایت، ارزش انجام دارد، حتما همین طور است. گوگل ضرورتا می­ خواهد وبسایت ­های امن راحت­تر در دسترس قرار بگیرند.

گوگل چطور این را عملی می­ کند؟ غول­ های HTTPS موتورهای جستجو، به اندازه کافی مساله بزرگی بود تا آن را در سال 2014، فاکتور رتبه ­بندی اعلام کنند. به این معنی است که اگر وبسایت شما با HTTPS محافظت می ­شد، در موتورهای جستجو قابل مشاهده ­تر می ­شد.

همچنین، شایان ذکر است که گوگل اعلام کرده است: "HTTPS می­ تواند گره گشا باشد." بیایید تصور کنیم وب سایت شما از هر جهت با رقیب برابر باشد، اما شما HTTPS داشته باشید و آنها نه. حدس بزنید کدام یک رتبه برتری خواهد گرفت؟ بله، درست حدس زدید: در واقع، اول ایمنی بعد...

حال، اگرچه تاثیر HTTPS در رتبه­ بندی سایت شما تقریبا کم است، اما همچنان تاثیر دارد. بنابراین، قطعا ارزش تغییر دارد.

اعتماد مشتریان

برای موفقیت هر برند یا کسب ­و کار در بلندمدت، لازم است مشتریان احساس کنند که حمایت می­ شوند. برای مثال، اگر شما مالک یک فروشگاه مصالح ساختمانی (آجر و ملات) باشید، می­ خواهید مشتریان احساس امنیت، خرسندی و راحتی کنند. درست است؟ همین شرایط برای وب سایت نیز صادق است.

گوگل کروم، با قلم قرمز، شروع به برچسب ­زدن سایت­ های غیر HTTPS با عنوان "ناامن" کرده است. مانند هرچیز دیگری در زندگی، اولین تاثیر، قوی ­ترین تاثیر است. به همین دلیل زمانی که کروم این "هشدار" را اعلام کرد، وبسایت های "ناامن" شاهد افزایش شدید نرخ ریزش (وقتی بازدیدکنندگان وب سایت را ترک کنند) بودند.

مایلید برای وبسایت­ های این­ چنینی پولی خرج کنید؟ فکر نمی­ کنیم. بنابراین، وقتی سازنده وب سایت انتخاب می­ کنید، باید زمانی را برای مطالعه پیشنهادهای ایمن­ سازی آنها اختصاص دهید.

امنیت اطلاعات را حفظ کنید.

حال شما باید در این باره که HTTPS چطور امنیت اطلاعات را حفظ م ی­کند، دیدگاه کلی داشته باشید. اما به سراغ نکات اصلی می­رویم.

همانطور که ذکر کردیم، HTTPS داده ­های ارسالی میان مرورگر وب و وب سایت را با رمزکردن، ایمن می­ سازد. این مساله به خصوص برای فروشگاه ­های تجارت الکترونیک، با تمام اطلاعات کارت­ های اعتباری و آدرس ­های تحویل بار، بسیار بااهمیت است.

HTTPS همچنین ساخت وب سایت­ های تقلبی را برای هکرها بسیار سخت ­تر می­ کند. مانند کلاهبرداری از طریق دزدی هویت، زمانیست که فرد وب سایت تقلبی می­ سازد تا اطلاعات مشتریان را بدزدد.

پیام اخلاقی داستان این است: کار از محکم­ کاری عیب نمی­ کنه.

وب سایت سازان و HTTPS

می ­دانید که چرا HTTPS مهم است؟ امنیت اطلاعات بازدیدکنندگان آنلاین را حفظ می­ کند، جلب اعتماد می­ کند و به ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل کمک می­ کند. اما چطور به آن دست پیدا کنید؟ به بیان دیگر، شما باید به دنبال چه چیزی باشید؟ پاسخ سه حرفی استSSL.

بیشتر وب سایت­ سازان گواهی SSL رایگان دارند؛ شامل:

§         Wix

§         Squarespace

§         Weebly

§         Site123

§         GoDaddy

§         1&1

اگرچه، قابل ذکر است که گواهی SSL به برنامه­ ریزی قیمتی که انتخاب می­ کنید، بستگی دارد. با Wix ،Squarespace ،Site 123 و 1&1 Ionos، شما در برابر تمام برنامه ­ریزی قیمتی، گواهینامه SSL را به طور رایگان دریافت می­ کنید.

اما، گواهینامه­ های SSL تنها در کسب ­و کار Weebly و طرح­ های عملکرد و در کسب­ و کار GoDaddy، فرا کسب­ و کار و طرح فروشگاه آنلاین در دسترس است.

سیستم عامل تجارت الکترونیک و HTTPS

برای فروشگاه ­های آنلاین، گواهینامه SSL الزامی است و از طریق سیستم عامل­ های زیر به طور رایگان به دست می­ آید:

§         Shopify

§         BigCommerce

§         Wix

§         Weebly

§         Squarespace

§         Big Cartel

شایان ذکر است که Weebly شما را مجبور می­ کند تا عملکرد امنیتی را به طور دستی روشن کنید.

اگرچه، در حالی که GoDaddy گواهینامه SSL را پوشش می­ دهد، اما عملکردی پرداختنی است. حفاظت فروشگاه GoDaddy شما 54.99 -229 دلار بسته به تعداد وب سایت ­های شما، هزینه دارد.

در 3dcart، تمام فروشگاه ­های آنها دارای گواهینامه SSL مشترک به عنوان بخشی از پیشنهادات پایه خود هستند. با این وجود، برای نصب گواهینامه SSL اختصاصی، بسته به میزان ویژگی­ های مورد نیاز یا وبسایت ­های شما، 99 تا 999 دلار هزینه دارد.

چرا سایت شما به HTTPS نیاز دارد؟ نتیجه­ گیری

اکنون باید درک خوبی از نحوه عملکرد HTTPS در کمک به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. ما تاثیرات مثبت آن و اینکه برای حفاظت از سایت خود در واقع چه باید بکنید را در این مطلب پوشش دادیم.

 بیایید خلاصه ای سریع از 3 کارکرد HTTPS را ببینیم:

§         به ارتقاء رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک می­ کند.

§         اعتماد مشتریان را جلب می­ کند.

§         از اطلاعات محافظت می ­کند.

تغییر سایت به HTTPS، که با خرید گواهینامه SSL انجام می­ شود، اخیرا در چشم گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار گشته است. اگر شما وب سایت خود را ایمن کنید، گوگل در بالا آمدن سایت تان در صفحه نتایج کمک خواهدکرد. با توجه به اینکه بیشتر بازدید کنندگان فقط روی 5 صفحه برتر کلیک می­­ کنند این برای موفقیت هر وب­ سایت بسیار مهم است.

HTTPS برای بهبود اعتماد بسیار مهم است. اگر مشتریان در وب سایتی که در آن قرار دارند ایمن باشند، احساس امنیت بیشتری خواهند کرد. فراموش نکنید، کروم وب سایت­ ها را اگر HTTPS نباشد، به عنوان "ناامن" نشان می­ دهد. وقتی بازگشت مشتریان اصلی به سایت قطعی نیست، مطمئناً ارزش ریسک ­کردن را ندارد.

در نهایت، HTTPS ایمنی اطلاعات را از طریق رمزکردن اطلاعات، شامل اطلاعات کارت­ های اعتباری، آدرس­ های محل سکونت و شناسه ­های ورود به سیستم حفظ می ­کند و دستیابی به آنها برای هکرها تقریبا غیرممکن می ­شود. این امر مخصوصاً برای وب سایت­ های تجارت الکترونیک با تمام آن معاملات پولی مهم است.

امنیت قطعاً چیزی است که باید هنگام انتخاب سازنده وب سایت در مورد آن فکر کنید. اکثر سیستم عامل ­ها گواهینامه های SSL را به صورت رایگان ارائه می دهند، اما برخی از آنها با هزینه ای ارائه می دهند. اما، مطمئناً هر سنت ارزش دارد.

منبع: Why Your Site Needs HTTPS

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.