روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

تغذیه سالم در زمستان

خوردن غذای تازه! همه‌ی ما این را قبلا شنیده‌ایمخوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه زمانی که به طورطبیعی رشد کرده باشند فواید زیادی دارد. اغلب اوقات، محصولات تازه فصلی ارزانتر و خوش‌طعم‌تر است. به علاوه، به رشد و حمایت از کشاورزان محلی کمک می کنید، که به نوبه خود اجازه می‌دهد تا آنها مواد غذایی تازه‌تر را بیشتر در دسترس افراد قرار دهند.

 

 

اما خوردن غذاهای محلی و تازه در زمستان؟ زمانی که دمای هوا رو به کاهش می‌گذارد، پیدا کردن محصول مورد علاقه‌تان چالش‌برانگیزتر می‌شود. خرید خارج از فصل مستلزم این است که کمی عمیق تر کیف پول خود را جستجو کنید، اما باور کنید یا نکنید، تعدادی از میوه‌ها و سبزیجات هستند که به زمستان اختصاص دارند و اگر برای طراوت آن نگران هستید، هنوز هم گزینه‌های بسیار خوبی برای پخت رضایت بخش و سالم وعده‌های غذایی حتی در سرمای زمستان وجود دارد.

اگر شما دنبال سبزیجات هستید، کدو حلوایی گزینه خوبی است. برخی از انواع متداول آن عبارتند از گردوی سفید، میوه بلوط و اسپاگتی هستندنکته مهم در مورد کدو این است که می توانید آن را چند هفته تا چند ماه در یک جای سرد و خشک نگه دارید. همچنین آنها داری کاروتنوئید و ویتامین A هستندکلم پیچ، در حالی که در طول سال به طور معمول در دسترس است، طعم آن در زمستان شیرین تر است. این سبزی دلچسب سرشار از مواد معدنی مثل کلسیم و ویتامین A استسبزی‌هایی مانند بروکلی، سیب زمینی شیرین، تربچه و شلغم زرد در زمستان به خوبی رشد می کنند.

زمانی که صحبت از میوه می‌شود، مرکبات در زمستان در اوج هستند. هر کدام سرشار از ویتامین C و بهترین راه مبارزه با گلو درد و عطسه کردن در زمستان است. مرکبات مقادیر زیادی فیبر دارند که برای رشد طبیعی و به طور کلی برای سلامتی و تندرستی ضروری استمیوه‌هایی مثل پرتقال، گریپ فروت، لیمو و کیوی منابع عالی سیتریک در زمان زمستان هستند.

اگر شما هنوز هم برای پیدا کردن تازه‌های مورد علاقه‌ی خود تلاش می‌کنید، می‌توانید به قفسه غذاهای منجمد مراجعه کنید. آخرین مطالعات نشان داده که میوه و سبزیجات منجمد حتی ممکن است سالم تر از برخی از محصولات تازه‌ی فروخته شده در سوپرمارکت‌ها باشند. چرا؟ میوه و سبزیجاتی که برای انجماد انتخاب می‌شوند، در اوج رسیدگی فرآوری می‌شوند، وقتی که به عنوان یک قانون کلی، مغذی‌تر هستند. از سویی دیگر، موادی که به منظور ارائه در بخش مواد تازه به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شوند، معمولا پیش از رسیدن برداشت می‌شوند. این مساله زمان کمتری برای پرورش طیف کامل ویتامین ها و مواد معدنی به آنها می‌دهد.

به علاوه با گشتن در سوپر مارکت، می‌توانید بازار کشاورزان محلی خود و تعاونی مواد غذایی را بشناسید. بسیاری تصور می‌کنند که این محبوب های فصل تابستان، در زمستان تعطیل هستند. بنابراین، در ماه های سرد ممکن است انتخاب فراوانی نداشته باشید. اغلب اوقات فروشندگان به سادگی می‌توانند برداشت پاییز و زمستان خود را در خانه به فروش برسانند.

انجمن های پشتیبانی کشاورزی یکی دیگر از روش های جایگزین برای توزیع مواد غذایی محلی است که در چند سال گذشته توجه زیادی به آن شده است. با پیوستن به انجمن های پشتیبانی کشاورزی، می‌توانید یک سهم یا عضویت در محصول یک کشاورز بخرید و هر هفته یک سبد محصولات فصلی، گوشت و مرغ از یک مزرعه دریافت کنید.

پس چه در حال انبار کردن محصولات تازه هستید یا از محصولات تابستانی منجمد محبوبتان لذت می‌برید، زمستان با خود محصولات تازه‌ و سالم زیادی به همراه می‌آورد. کشاورزی تلاشی یک ساله است، پس لذت بردن از میوه‌ها و سبزیجات نیز باید به همین صورت باشد.

منبع: تغذیه در زمستان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.