روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

تاثیر سرکه سیب بر پوست

خاصیت های سرکه سیب

سرکه سیب چه خواصی دارد؟

قصد داریم در این نوشته در مورد خواص سرکه سیب برای سلامتی مطالبی را برای شما قرار دهیم.

سرکه سیب چگونه درست می شود؟ سرکه سیب را با خرد کردن سیب های ارگانیک در بشکه های چوبی تهیه می کنندسرکه دارای قند می باشد و باعث تجزیه سیب می شود.

سرکه سیب یک ماده طبیعی می باشد که برای مبارزه با باکتری ها بسیار مفید می باشد. سرکه سیب دارای کلسیم، پتاسیم، منیزیم، کلر، فسفر، سدیم، مس، آهن، گوگرد، سیلیکون و فلوئور می باشد که برای سلامت بدن ضروری است. سرکه سیب را در زیبایی به صورت گسترده استفاده می کنند.

اگر می خواهید در مورد فواید سرکه سیب بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

 

 

خواص سرکه سیب برای زیبایی و سلامتی

یکی از مواد طبیعی که برای سلامت و زیبایی پوست استفاده می شود سرکه سیب است. سرکه سیب برای درمان بیماری های مختلف پوستی بسیار مفید می باشد. سرکه سیب حاوی فنول، فلاونوئید و کاروتنوئید می باشد. این ماده دارای خواص ضدویروسی و ضدقارچی می باشد، همچنین سرکه سیب برای درمان سرماخوردگی و دردهای مفاصل نیز مفید است.

اگر می خواهید بیشتر با خواص این ماده آشنا شوید با ما همراه باشید.

عفونت سینوسی را از بین می برد.

سرکه سیب دارای ویتامین دی می باشد که باعث می شود تا عفونت های سینوسی از بدن خارح شود. علائم آلرژی مانند ایجاد حفره های سینوسی را کاهش می دهد. شما می توانید برای درمان عفونت های سینوسی از سرکه سیب کمک بگیرید.

با شوره ی سر مبارزه می کند.

سرکه سیب برای درمان شوره سر بسیار موثر می باشد، شما می توانید برای این منظور از ترکیب سرکه سیب با روغن درخت چای کمک بگیرید.

بوی بد دهان را درمان می کند.

برای رفع بوی بد دهان می توان از سرکه سیب کمک گرفت. شما می توانید مقداری جوش شیرین را با سرکه سیب ترکیب کرده و دهان خود را با ترکیب بدست آمده بشویید.

تیرگی زیر بغل را از بین می برد.

روش های مختلفی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل وجود دارد، سرکه سیب را می توان برای از بین بردن تیرگی زیر بغل به کار برد.

سردرد را درمان می کند.

اگر سرکه سیب را به صورت منظم مصرف کنید باعث درمان دردهای سر می شود.

جای زخم را از بین می برد.

اگر بخواهید جای زخم را از بین ببرید می توانید از سرکه سیب کمک بگیرید. می توانید مقداری سرکه سیب را بر روی محل زخم قرار دهید.

نقاط تیره ی روی پوست را از بین می برد.

اگر سرکه سیب را با مقداری عسل ترکیب کنید و مقداری خامه در آن بریزید یک خمیر عالی به دست می آید که با آن می توانید به درمان نقاط تیره روی پوست خود بپردازید.

فرایند هضم را بهبود می دهد.

اسید مالیک موجود در سرکه سیب دارای خواص ضدویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد که باعث می شود تا فرآیند هضم در بدن بهبود پیدا کند.

از ریزش مو جلوگیری می کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته سرکه سیب دارای خواصی می باشد که گردش خون در بدن بهتر انجام می شود. گردش خون بهتر در ناحیه پوست باعث می شود تا از ریزش مو جلوگیری شود. سرکه سیب را می توانید به سر خود مالیده و بعد از گذشت مدتی آب بکشید.

درد معده را تسکین می دهد.

سرکه سیب دارای ماهیت اسیدی می باشد که باعث می شود تا اسید در معده به تعادل برسد. شما می توانید از سرکه سیب برای درمان دردهای معده استفاده کنید.

پوست چرب را درمان می کند.

خیلی از افراد دارای پوست چرب می باشند، شما می توانید برای درمان پوست چرب از سرکه سیب کمک بگیرید. می توانید سرکه سیب را با مقداری آب مقطر ترکیب کرده و بروی پوست خود استعمال کنید.

جای آکنه را حذف می کند.

همانطور که گفته شد سرکه سیب برای سلامت پوست و از بین بردن جوش و آکنه بسیار مفید است. سرکه سیب را می توانید برای درمان جای آکنه استفاده کنید. برای این درمان، باید از سرکه سیب و آب استفاده کنید.

نقرس را درمان می کند.

برای کنترل بیماری نقرس از سرکه سیب استفاده کنید. شما می توانید آب گرم را با سرکه سیب ترکیب کرده و به آن عسل اضافه کنید سپس بعد از حمام کردن می توانید ترکیب بدست آمده را بر قسمت پوستی خود که دچار نقرس شده است قرار دهید.

پوست صورت را سفت می کند.

شما می توانید با ترکیب سرکه سیب به راحتی پوست صورت سفتی داشته باشید. بهتر است سرکه سیب را با آب ترکیب کرده و بر روی قسمت های شل پوست خود قرار دهید.

ترک پاشنه ی پا را درمان می کند.

شما می توانید ترک پا را با ترکیب سرکه سیب با عسل و آرد برنج درمان کنید. ترکیب بدست آمده یک ترکیب عالی برای درمان ترک پاشنه پا می باشد.

محل گزیدگی ساس را درمان می کند.

سرکه سیب برای درمان گزیدگی ساس موثر است. سرکه سیب باعث می شود تا احساس سوزش و خارش کم شود.

اسهال را درمان می کند.

کسانی که به دنبال درمان فوری اسهال هستند بهتر است سرکه سیب را با آب ترکیب کرده و برای درمان اسهال استفاده کنند.

شپش را از بین می برد.

برای از بین بردن شپش به وسیله سرکه سیب می توانید موهای خود را با این ماده شستشو دهید و سپس موهای خود را خشک کرده و روغن نارگیل به سر خود بمالید. این امر باعث می شود تا شپش از بین برود.

با گرفتگی عضلات پا مبارزه می کند.

سرکه سیب دارای مواد معدنی می باشد و باعث می شود تا گرفتگی عضلات کم شود. شما می توانید مقداری سرکه سیب را رقیق کنید و مقداری عسل به ترکیب اضافه کنید و آن را میل کنید.

با عفونت گوش مبارزه می کند.

به دلیل دارا بودن خواص ضد ویروسی و باکتریایی سرکه سیب می توان برای درمان عفونت های گوش استفاده نمود.

خشکی پوست را درمان می کند.

برای درمان خشکی پوست می توان از سرکه سیب کمک گرفت. سرکه سیب باعث می شود تا مشکلات پوستی مانند سوختگی، خشکی پوست و لکه های پوستی از بین برود.

درد زانو را درمان می کند.

برای درد زانو می توان از سرکه سیب استفاده نمود. سرکه سیب باعث می شود تا سموم و مواد مضر از بدن خارج شود.

پسوریازیس پوست سر را درمان می کند.

سرکه سیب باعث می شود تا حساسیت ناشی از پسوریازیس کاهش پیدا کند. شما می توانید مقداری آب را با سرکه سیب مخلوط کرده و بعد در محل مورد نظر بمالید.

سرکه سیب به درمان بیماری چشم صورتی کمک می کند.

شما می توانید مقداری سرکه سیب آماده کرده و با آب مخلوط کنید ترکیب بدست آمده را با مقداری پنبه بر روی چشم خود مالش دهید.

لکه های پوست را از بین می برد.

شما همچنین می توانید پنبه را به مقداری از سرکه سیب ترکیب کرده و سپس بر روی لکه های پوست خود قرار دهید.

به عنوان تونر پوست عمل می کند.

شما می توانید مقداری سرکه سیب را با آب مقطر ترکیب کنید و چند قطره روغن معطر به آن اضافه کنید، ترکیب بدست آمده را بر روی پوست خود مالش دهید. ترکیب درمانی مناسبی می باشد که برای سلامت پوست مفید است.

سنگ کلیه را از بین می برد.

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص اسید استیک دارای اثر قلیایی بر روی ادرار و خون می باشد.

با خشکی موها مبارزه می کند.

اگر دارای موهای خشکی هستید می توانید موهای خود را با ترکیب سرکه سیب و شیر بشویید، این کار باعث می شود تا خشکی موهای شما از بین برود.

سندروم پای بیقرار را درمان می کند.

سرکه سیب دارای خواص قلیایی می باشد که باعث حفظ تعادل پی اچ بدن می شود. شما می توانید برای پیشگیری و درمان سندروم پای بیقرار از سرکه سیب استفاده کنید.

احتقان قفسه ی سینه را درمان می کند.

سرکه سیب به دلیل خاصیت ضدمیکروبی که دارد باعث می شود تا موکوس در قفسه سینه رقیق شود و باعث بهتر شدن تنفس می شود.

راش پوستی را درمان می کند.

سرکه سیب برای درمان انواع راش پوستی مفید است. شما می توانید پنبه را به مقداری از سرکه سیب آغشته کنید و در ناحیه ای که دچار راش شده است قرار دهید و بعد از مدت یک ربع پنبه را بردارید.

هموروئید را درمان می کند.

سرکه سیب باعث می شود تا اختلال بهبود پیدا کند. همچنین سرکه سیب باعث درمان هموروئید می شود.

جوش های اصلاح را درمان می کند.

اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث می شود تا از عفونت پیشگیری کرده و پوست را نرم می کند. جوش های بعد از اصلاح یکی از انواع جوش های صورت می باشد که با سرکه سیب از بین می رود.

درد میگرن را کاهش می دهد.

اگر بیماری میگرن دارید می توانید از سرکه سیب کمک بگیرید. مقداری آب به سرکه سیب اضافه کنید و سپس یک قاشق غذاخوری را با ترکیب بدست آمده مخلوط کنید و سپس روزانه آن را میل کنید.

پوست آسیب دیده را درمان می کند.

پوست های آسیب دیده با ترکیب سرکه سیب با مقداری عسل قابل درمان می باشد. شما می توانید از این محلول که خاصیت پاک کنندگی دارد استفاده کنید. هفته ای دوبار از این ترکیب بر روی پوست خود استعمال کنید.

برفک دهان را از بین می برد.

سرکه سیب به دلیل خواص ضدقارچی که دارد باعث می شود برفک دهان را محو کند.

ترک های پوست را برطرف می کند.

سرکه سیب دارای اسید استیک و مالیک می باشد که برای کاهش ترک های پوستی بسیار مفید است.

زخم معده را درمان می کند.

برای درمان زخم معده می توان از سرکه سیب کمک گرفت. شما برای این امر می توانید مقداری سرکه سیب را با آب ولرم ترکیب کرده و جوش شیرین به آن اضافه کنید. شما می توانید به صورت روزانه از این ترکیب برای درمان زخم معده استفاده کنید.

زردی ناخن ها را از بین می برد.

به دلیل داشتن اسید استیک و اسید مالیک در سرکه سیب می توان برای از بین بردن زردی ناخن ها از این ترکیب استفاده نمود.

عفونت قارچی کرم حلقوی را درمان می کند.

سرکه سیب دارای خواص ضدباکتریایی می باشد که برای درمان عفونت های قارچی موثر است.

رشد مو را افزایش می دهد.

شما می توانید از سرکه سیب برای حجیم شدن موهای خود کمک بگیرید. اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید از سرکه سیب استفاده کنید.

مسمومیت غذایی را درمان می کند.

سرکه سیب به دلیل داشتن ترکیبی از سدیم و سرکه باعث می شود تا از مسمویت غذایی پیشگیری کرده و باعث درمان مسمومیت غذایی شود.

قسمت داخلی ران ها را روشن می کند.

شما برای رفع تیرگی داخل ران می توانید جوش شیرین را با سرکه سیب ترکیب کنید و بر روی قسمت های تیره ران بمالید.

درمان سندرم تونل کارپ

سرکه سیب باعث می شود تا درد و التهاب ناشی از سندرم تونل کارپ کاهش پیدا کند. برای این کار شما مقداری سرکه سیب را با عسل ترکیب کرده و بر روی محل درد قرار می دهید.

بوی بد پا را از بین می برد.

خیلی از افراد دارای بوی بد پا می باشند. شما می توانید بدین منظور پاها را با صابون شسته و سپس با مقداری سرکه سیب شست و شو دهید.

سلولیت را از بین می برد.

روش های مختلفی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد. یکی از این راه ها که اصولی ترین راه می باشد استفاده از ترکیب سرکه سیب می باشد.

عفونت استافیلوکوکی را درمان می کند.

این ماده برای از بین بردن عفونت استافیلوکوکی موثر است. باعث می شود تا روند درمان بهبود پیدا کند و سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

خشکی کف سر را درمان می کند.

اگر شما از خشکی کف سر رنج می برید بهتر است به جای استفاده از شامپوهای مختلف از سرکه سیب استفاده کنید.

آسم را درمان می کند.

مقداری عسل را با سرکه سیب ترکیب کرده و کمی پودر دارچین در آن اضافه کنید. ترکیب بدست آمده که به صورت خمیری می باشد برای درمان بیماری آسم بسیار موثر است.

خال را از بین می برد.

شاید تصور این موضوع کمی سخت باشد اما شما می توانید روی خال را با وازلین بمالید و سپس سرکه سیب را روی خال قرار دهید. بعد از گذشت چند ساعت می توانید تاثیر آن را مشاهده کنید. این کا را چند هفته تکرار کنید.

درد دندان را برطرف می کند.

همانطور که اشاره شد سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی می باشد که برای از بین بردن انواع باکتری ها مفید است. شما می توانید مقداری سرکه سیب را بر روی دندان خود قرار دهید. این کار را برای کاهش درد دندان تکرار کنید.

بی خوابی را درمان می کند.

شما می توانید مقداری سرکه سیب را با عسل ترکیب کنید و برای درمان بی خوابی میل کنید.

جوش ها را از بین می برد.

سرکه سیب به دلیل داشتن خواصی آنتی باکتریال باعث می شود تا باکتری های پوست کاهش پیدا کرده و جوش از بین برود.

عفونت کلیه را درمان می کند.

اسید مالیک موجود در سرکه سیب باعث می شود تا توان باکتری ها در حمله به کلیه کاهش پیدا کند. همین امر باعث می شود تا عفونت کلیه درمان شود.

کورک را از بین می برد.

باکتری باعث ایجاد بیماری کورک می شود. سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضدباکتریایی باعث می شود تا کورک از بین برود.

عفونت مثانه را درمان می کند.

اگر می خواهید عفونت مثانه را درمان کنید بهتر است از این ماده استفاده کنید. سرکه سیب توانایی از بین بردن انواع باکتری های ایجاد کننده عفونت مثانه را دارا می باشد.

کهیر را درمان می کند.

اگر کهیر می زنید چرا از سرکه سیب استفاده نمی کنید؟ شما می توانید از سرکه سیب برای درمان کهیر استفاده کنید و تاثیر آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

حالت تهوع را از بین می برد.

برای درمان حالت تهوع می توان از سرکه سیب کمک گرفت. شما می توانید مسمومیت های ناشی از سرکه سیب را کاهش دهید. همچنین سرکه سیب برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی مفید است.

استفراغ را درمان می کند.

سرکه سیب به دلیل ترکیبات خاصی که دارد باعث آرام سازی معده شده و استفراغ را درمان می کند.

خارش کف سر را از بین می برد.

اگر دچار خارش کف سر شدید بهتر است از ترکیب سرکه سیب برای درمان این خارش بهره بگیرید.

یبوست را درمان می کند.

برای درمان یبوست می توان از سرکه سیب کمک گرفت. سرکه سیب باعث حرکت بهتر روده ها می شود. گوارش انسان به دلیل شرایط خاصی که دارد نیاز مبرم به آرامش دارد، در صورت تحریک قسمت های مختلف گوارش حرکت روده ها کند انجام شده و باعث ایجاد بیماری یبوست می شود. یبوست را می توان با طرق فرق درمان نمود.

آرتریت (التهاب مفاصل) را درمان می کند.

مدت های طولانی می باشد که از سرکه سیب برای درمان درد آرتریت یا التهاب مفاصل استفاده می شود. سرکه سیب دارای خواص زیادی برای سلامت می باشد. این ماده دارای آنتی اکسیدان های مختلف می باشد. همچنین سرکه سیب حاوی اسید استیک و بتاکاروتن است که باعث کاهش درد آرتریت می شود.

خواص آنتی اکسیدانی موجود در سرکه سیب باعث می شود تا با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آن ها را شکست دهید.

همانطور که مشاهده کردید بیشتر خواص سرکه سیب مربوط به پوست و مو بوده است، از قدیم از سرکه سیب برای درمان بیماری های پوستی و همچنین تقویت رشد مو استفاده شده است. بهتر است سرکه سیب را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

منبع: تاثیر سرکه سیب بر پوست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.