روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

درمان های طبیعی چشم درد

درد چشم می تواند یک تجربه ناتوان کننده و خسته کننده باشد که می تواند فعالیت های روزمره شما را با اختلال مواجه کند.

بیایید با آن روبرو شویم، ما از چشم‌های خود برای انجام هر کاری استفاده می‌کنیم. زمانی که چشمان ما آسیب می‌بینند، این کار می‌تواند روحیه و روز ما را به شدت تغییر دهد.

برخی از افراد به دلیل ماهیت حساس چشم و اهمیت حیاتی آن، نسبت به استفاده از هر چیز خشن یا شیمیایی برای کاهش درد چشم تردید دارند. خبر خوب این که ده راه طبیعی وجود دارد که شما می‌ توانید از طریق آن به طور طبیعی درد چشم‌ هایتان را کاهش دهید. شما ممکن است به برخی از موارد این فهرست دسترسی داشته باشید.

بیایید بدون توجه به این که آیا درد ناشی از چشم، سوزش قرنیه، سینوزیت، سوزش چشم، خشکی چشم یا سایر علل شایع است، نگاهی به ده راه طبیعی برای کاهش درد چشم خود داشته باشیم. با ما همراه باشید.

  

راه هایی برای کاهش درد چشم

1.     تمرینات چشمی

درد چشم ناشی از فشار چشم یکی از موضوعات نسبتا شایع است. با توجه به مقدار زمانی که روزانه صرف خیره شدن به کامپیوتر و صفحه نمایش و موبایل می کنیم، مگر اینکه اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیرید، در غیر اینصورت بیشتر ما با درد چشم مواجه خواهیم شد که از فشار چشم می ‌آید.

تمرینات چشمی که با عنوان تمرینات یوگای چشمی و یا یوگای چشم شناخته می شود، تمرین ساده ای برای کاهش درد چشم است.

مطالعه ۲۰۱۶ نشان داد که شرکت کنندگانی که تمرینات چشمی را فقط برای دو روز در هفته انجام داده بودند، بهبود قابل‌ توجهی را در رابطه با کاهش خستگی چشم نشان داد.

2.     کمپرس گرم یا سرد

استفاده از کمپرس سرد یا گرم در هنگام درد چشم می ‌تواند باعث تسکین فوری شودکمپرس گرم و سرد هر دو گردش خون چشم‌ ها را بهبود می ‌بخشند و می ‌توانند با تشویق چشم‌ ها برای استراحت، فشار چشم را کاهش دهند.

اگر درد در چشم‌ های شما به خاطر فشار چشم است و یا درد باعث احساس گر گرفتن و داغ شدن می ‌شود، کمپرس سرد ممکن است بیش ‌ترین فایده را به همراه داشته باشد.

اگر درد چشم‌ های شما به خاطر عفونت و یا گل مژه باشد، ممکن است بخواهید از کمپرس آب ‌گرم استفاده کنید. این کار نه تنها درد را تسکین می دهد بلکه باعث به بیرون کشیدن گل مژه با شل کردن آنچه غده چربی را مسدود می ‌کند، کمک می ‌کند.

شما می ‌توانید کیسه حمام را در آب سرد یا گرم خیس کنید و به مدت پنج دقیقه دو یا سه بار در روز در چشمان خود بمالید.

3.     شیر مادر

اگر مادر شیرده هستید، ممکن است شنیده باشید که می ‌توانید از شیر پستان برای درمان چشم صورتی استفاده کنید.

در حالی که شواهدی برای حمایت از این ادعا وجود دارد، شواهد بزرگ ‌تر حاکی از این است که این طلای مایع یک درمان موثر برای سندرم چشم خشک است.

مطالعه ۲۰۱۶ نشان داد که شیر مادر مانع آسیب ناشی از سندروم چشم خشک در موش‌ها شد.

هیچ مطالعه‌ ای وجود ندارد که از این ادعا حمایت کند که شیر مادر می‌ تواند هر نوع باکتری یا ویروس مسئول چشم صورتی را درمان کند؛ با این حال مطالعه ۲۰۱۲ توسط Baynham و همکارانش تایید کردند که شیر مادر رشد برخی از باکتری‌های خاص را مهار می ‌کند.

4.     عسل

سالهاست که عسل در سراسر دنیا به خاطر توانایی ‌های درمانی اش مورد استفاده قرار گرفته ‌است. این تنها ماده ‌ای است که بد و خراب نمی ‌شود و این به دلیل ویژگی‌ های ضدمیکروبی غنی آن است. بقایای عسل یافت ‌شده در مقبره ‌های باستانی مصر هنوز برای خوردن ایمن هستند.

ثابت شده‌ است که عسل ورم و باکتری ای که می ‌تواند باعث عفونت‌ های چشمی شود را کاهش می ‌دهد.

هم چنین می ‌تواند به کاهش درد چشم ناشی از چشم‌های خشک کمک کند.

زمانی که از عسل برای درد چشم‌ های خود استفاده می ‌کنید، از عسل خام استفاده نکنید. عسل را رقیق کنید تا یک غلظت آبکی داشته باشد. از آب استریل برای رقیق کردن آن استفاده بکنید.

5.     کمپرس سرد روغن کاستور (کرچک)

آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب، به ویژه اسید ریسیینولئیک موجود در روغن کرچک باعث کاهش تحریک و تورم چشم می شوند. غلظت غنی این روغن ممکن است شما را در مورد تاثیر آن در تسکین درد چشم‌ ها دچار تردید کند، اما اجزای ضد التهاب روغن کرچک می ‌تواند چشمان خشک را تسکین دهد و برای چشمان دردناک مرتبط با آلرژی را بهبود بخشد.

دقت کنید که روغن کرچکی که برای چشمان تان از آن استفاده می کنید، خالص و ترجیحا ارگانیک باشد. شما می‌ توانید از یک تا دو قطره دو بار در روز به چشم آسیب ‌دیده استفاده کنید.

6.     آب: هیدراته بمانید

دهیدراتاسیون می‌ تواند به خوبی در دردی که در چشمان شما ایجاد می ‌شود ریشه داشته باشد. زمانی که آب کافی مصرف نمی‌ کنید، تمام اندام‌ های شما از جمله چشمان شما رنج می ‌برند. برخی از اولین علایم بدنی که به درستی هیدراته نمی شود، چشم ‌ها و دهان خشک خواهند بود.

دهیدراتاسیون یا همان کم آبی بدن می‌ تواند باعث شود که غده‌ های اشک شما برای مرطوب ماندن چشم های تان به اندازه کافی اشک ایجاد نکنند و منجر به فشار و ناراحتی چشمی شود.

هشت لیوان آب توصیه شده در روز ممکن است برای شما مناسب نباشد، چرا که این مقدار مصرف بستگی به سبک زندگی و وزن شما دارد.

طبق گزارش آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی، مردان باید حدود 3.7 لیتر در روز آب بنوشند. این مقدار به ۱۵.۵ فنجان می‌ رسد. برای زنان نیز نوشیدن ۲.۷ لیتر، یا ۱۱.۵ فنجان در روز توصیه می ‌شود.

7.     زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از داروهای طبیعی است که معمولا در غذا استفاده می شود و می ‌تواند باعث تسکین درد و رنج افرادی شود که از درد در چشم‌های خود رنج می ‌برند.

کورکومین (Curcumin) یا دی فرولوئیل متان جز فعال ادویه زردچوبه است که باعث می ‌شود این ادویه قدرتمند به یک تیم قوی مبارزه با التهاب تبدیل شود. علاوه بر این زردچوبه دارای خاصیت ضد میکروبی است و قادر به مقابله با عفونت‌ های چشمی است.

زرچوبه یک ریشه که به پودر طلایی ظریف تبدیل می‌ شود باید قبل از این که آن را به چشم‌ ها اعمال کند باید با آب رقیق شودآب مقطر و یا استریل شده می ‌تواند این کار را انجام دهد. فقط نصف قاشق چای خوری زردچوبه را به یک لیوان آب اضافه کنید و دوبار در روز با استفاده از قطره چکان یا یک شستشوی چشم استفاده کنید.

8.     چای سبز کیسه ای

استفاده از یک چای سبز کیسه ای گرم یا سرد به عنوان کمپرس می ‌تواند به شما یک مزیت دو جانبه بدهدخواص درمانی چای سبز و اثرات آرامش‌ بخش کمپرس گرم یا سرد.

آنتی‌ اکسیدان ‌های پلی فنول قوی در چای سبز مسئول اثرات ضدالتهاب آن هستند. همچنین می ‌تواند به کاهش فشار چشم ناشی از گلوکوم کمک کند.

چای سبز حاوی کافئین است که می ‌تواند رگ‌های خونی را منقبض و التهاب و درد را در چشم‌ ها کاهش دهد.

برای استفاده از چای سبز برای درد در چشمان خود، کیسه‌ چای را در آب گرم یا سرد فرو کنید و مایع اضافی را تخلیه کنید. کیسه‌ های چای را روی چشم خود قرار دهید و اجازه دهید برای پنج تا ده دقیقه باقی بماند. برای کاهش درد چشم می ‌توانید این فرآیند را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

9.     ژل آلوئه ورا

ممکن است تعجب نکنید که آلوئه ورا نه تنها برای سوختگی پوست مفید است بلکه می ‌تواند به تسکین چشمان دردناک نیز کمک کند.

آلوئه ورا به طور گسترده استفاده می ‌شود و به خاطر توانایی آن در زیبایی مشهور است.

خواص مرطوب کنندگی و ضد میکروبی آلوئه ورا برای چشمان ملتهب و تحریک شده بسیار عالی است.

مطالعه ۲۰۱۲ نشان داد که آلوئه ورا در درمان التهاب و ناراحتی ‌های مربوط به بخش خارجی چشم موثر بوده ‌است.

هنگام استفاده از آلوئه ورا برای چشم‌ های دردناک، از آلوئه ورا تازه استفاده کنید و آن را با چند قطره آب مقطر رقیق کنید.

10.قوری نتی (Neti pot) و روغن های ضروری

چشم‌ های دردناک همیشه از فشار یا عفونت ناشی نمی ‌شوند. گاهی اوقات می ‌تواند ناشی از فشار بیش از حد سینوزیت باشدمجاری سینوسی یا ملتهب می ‌توانند منجر به نوع بسیار متمایزی از فشار چشم شوند که احساس فشار زیادی در پشت چشم‌ها دارد. چند دارو مسکن می تواند این درد را تسکین دهد.

قوری نتی یک ابزار آبیاری بینی است که به تمیز کردن مسیرهای سینوسی مسدود شده و تسکین فشار سینوس‌ها کمک می‌ کند.

قوری نتی از آب دمای اتاق استریل استفاده می ‌کند و می تواند برای سینوس های التهابی تسکین دهنده باشد. روغن های ضروری مانند نعناع، اوکالیپتوس یا درخت چای را به محلول قوری نتی تان اضافه کنید تا مزایای ضد میکروبی را نیز به مزایای آن بیافزایید.

شما مجبور نیستید از درد چشم رنج ببرید یا نگران باشید که هیچ روش طبیعی عملی برای کاهش آن وجود ندارد.

روش‌ های ذکر شده در بالا روش‌ های مبتنی بر واقعیت هستند که شما می‌ توانید مشکل خود را بدون متوسل شدن به روش‌ های مرسوم حل کنید.

در حقیقت، قرن هاست که چیزهایی مثل عسل، زرد چوبه و شیر مادر برای ترویج سلامت چشم مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.

از یکی از ده روش های ذکر شده در بالا برای کمک به درد چشم هایتان استفاده کنید و یا چند روش را برای تسکین بیشتر با هم ترکیب کرده و استفاده کنید.

 منابع:

telegraph

درمان طبیعی درد چشم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.