روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

همه چیز درباره خواص شاهدانه

خواص شاهدانه hemp-seed

اگر شاهدانه را به صورت روزانه مصرف میکنید بهتر است بدانید که بخش بزرگی از نیاز بدنتان به مواد مغذی را تامین کرده اید. در این مقاله میخواهیم به خواص شاهدانه بپردازیم.

  


به گزارش بهارنو به نقل از مجله زیبایی ؛ اگر به دنبال بهبود هضم، ایجاد تعادل در هورمون‌ها و بهبود متابولیسم بدن خود هستید، شاهدانه می‌تواند یک ماده غذایی عالی برای شما باشد. برای مدت طولانی خواص و مزایای دانه شاهدانه نادیده گرفته می‌شد زیرا بیشتر افراد آن را مرتبط با انواع مواد مخدر می‌دانستند. با اینحال شاهدانه باعث ایجاد هیچ واکنش روان گردان نمی‌شود و در عوض می‌تواند مزایای منحصر به فردی برای سلامتی انسان داشته باشد.

  1. شاهدانه و هورمون ها:

مطالعات و تحقیقات انجام شده در سال ۱۹۸۰ نشان داد که مواد هورمون مانند به نام پروستاگلاندین‌ها نقش کلیدی در عملکرد خوب بدن بازی می‌کنند. محققان در طول مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که پروستاگلاندین‌ها به انقباض خوب عضلات کمک می‌کنند، التهاب را در بدن کنترل می‌نمایند، باعث کنترل دمای بدن می‌شوند و برای سایر عملکردهای بدن ضروری و حیاتی هستند. شاهدانه غنی از GLA است و می‌تواند برای بدن مفید باشد. محققان به طور خلاصه بیان کرده اند که استفاده از مکمل‌های GLA برای کارکرد درست هورمون‌ها بسیار ضروری است.

  1. شاهدانه و آرتروز و درد مفاصل:

مطالعه شش ماهه‌ای که نتایج آن در مجله Arthritis and Rheumatism منتشر شده است نشان می‌دهد مصرف GLA (که در شاهدانه نیز یافت می‌شود) می‌تواند نشانه‌های آرتروز را تا ۲۵ درصد کاهش دهد. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، شاهدانه نسبت خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ و ۶ را دارد و سرشار از مواد معدنی است. همین امر به کاهش التهاب بدن کمک خواهد کرد. برای اینکه بتوانید از خواص درمانی شاهدانه استفاده کنید، یک قاشق غذاخوری از روغن آن را به همراه روغن ماهی با کیفیت مصرف نمایید.

  1. شاهدانه و کاهش وزن:

اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید بهتر است شاهدانه را امتحان کنید؛ شاهدانه یکی از مواد طبیعی سرکوب کننده اشتهاست و همین امر باعث می‌شود افراد مدت زمان بیشتری سیر بمانند. برخی از متخصصان توصیه کرده اند که اضافه کردن ۴ قاشق غذاخوری از دانه‌ها به صبحانه می‌تواند گرسنگی شما را سرکوب کند و در طول روز شما را سیر نگه دارد.

  1. شاهدانه و سلامت سیستم گوارش:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، شاهدانه حاوی فیبر محلول و نامحلول است و می‌تواند سیستم گوارشی شما را سالم‌تر نگه دارد. علاوه بر این؛ مصرف آن می‌تواند برای روده مفید باشد و سلامت سیستم ایمنی را بیشتر کند.

  1. شاهدانه و سلامت مو، ناخن و پوست:

شاهدانه برای پوست و موی انسان مفید است و می‌تواند پوست خشک، قرمز و پوست پوست شده را بهبود ببخشد. این ماده بیشتر در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغنی که در شاهدانه وجود دارد می‌تواند به لایه‌های داخلی پوست نفوذ کند و باعث بهبود سلامت و رشد سلول‌ها گردد. از آنجایی که روغن شاهدانه برای اختلالات پوستی همچون اگزما و پسوریازیس خوب است، می‌توان حداقل چند قاشق غذاخری از دانه شاهدانه را برای افزایش خواص آن مصرف کرد. همچنین شما می‌توانید از آن برای ساخت کرم نیز استفاده کنید.

  1. شاهدانه و سرطان:

به خاطر اینکه شاهدانه پروفایل خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ دارد می‌تواند به طور طبیعی سطح التهاب در بدن را کاهش دهد و سیستم ایمنی را تقویت نماید. مجله انگلیسی سرطان گزارش کرده است که THC موجود در شاهدانه می‌تواند گلیوبلاستوم مولتی فرم( نوع کشنده سرطان مغز) را معکوس کند. مجله Breast Cancer Research and Treatment تایید کرده است که THCموجود در شاهدانه می‌تواند سرطان سینه پیشرفته را بهبود ببخشد. محققان دانشگاه Rostock دریافته اند که شاهدانه برای سرطان ریه نیز مفید است.

  1. شاهدانه و سلامت قلب:

برخی از عناصر کلیدی برای سلامت قلب شامل فیبر، پروتئین گیاهی، چربی‌های سالم و مصرف مقدار کم قند است. شاهدانه می‌تواند تمامی این موارد را برای شما به همراه داشته باشد. توصیه می‌شود هر روز صبح اسموتی‌هایی را با شاهدانه درست کنید و از آن برای کاهش فشار خون، کاهش کلسترول خون، افزایش کلسترول خوب خون و بهبود تری گلیسیرید استفاده کنید.

منابع:شاهدانه / خواص شاهدانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.