روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

روشهای زندگی سالم

چگونه زندگی سالم و طولانی داشته باشیم؟

3 روش سنتی درمانی خطرناک


برخی از روشهای درمانی غیر علمی ممکن است بر روی شما جواب منفی و خطرناک داشته باشد پس سعی کنید از اینگونه روشها دوری کنید.

 


 


این یک تصور غلط است که داروهای گیاهی یا طبیعی می‌تواند از داروهای تجویز شده امن تر باشد. اما مرگ یکی از افراد به خاطر مصرف نادرست زردچوبه نشان داد که حتی درمان های طبیعی نیز می تواند خطرناک باشد. بر اساس گزارش اخبار محلی، جید اریک از کالیفرنیا بعد از تزریق وریدی زردچوبه که منجر به واکنش شدید به ادویه شده بود جان خود را از دست داد. علت رسمی مرگ او آنسفالوپاتی اکسیژن اعلام شد. قلب این فرد متوقف شده و مغزش با کمبود اکسیژن مواجه گشته بود. اریک از حملات اگزما رنج می برد و امیدوار بود زردچوبه بتواند بیماری او را درمان کند اما دوز وریدی زردچوبه بسیار زیاد بود. از انجایی که زردچوبه خاصیت قوی ضد التهابی دارد متخصصان توصیه می‌کنند تنها از راه دهان مصرف شود. با اینحال برخی از مواد می توانند هم سم و هم درمان باشند. هیچ کس تزریق وریدی زردچوبه را تا به حال نشنیده است. شما نیز هرگز نباید زردچوبه یا مواد دیگر را بدون مشورت با پزشک از راه وریدی وارد بدن خود کنید. مراقب مواد سالم و گیاهی نیز باشید. برخی از این درمان های گیاهی می‌توانند اسیب جدی به سلامت شما وارد کنند.

زغال چوب فعال:

پزشکان از زغال چوب فعال برای درمان اور دوز استفاده می‌کنند زیرا ماده ای در آن وجود دارد که به مواد شیمیایی مضر متصل می شود و مانع از جذب این مواد شیمیایی در روده می گردد. در جامعه طب جایگزین، این ماده به عنوان راهکار کاهش کلسترول استفاده می شده است. اما به خاطر داشته باشید که این ماده لیست بلند بالایی از عوارض جانبی را در خود دارد. زغال سنگ فعال شده می تواند اثر داروهایی همچون داروهای ضد بارداری را کاهش دهد. اگر به جای بلع این ماده استشمام شود می تواند به ریه‌های فرد اسیب وارد نماید. همچنین این ماده ممکن است به ناراحتی معده منجر شود. متخصصان شدیدا توصیه می کنند زغال سنگ فعال شده مصرف نشود زیرا معایب آن از مزایایش بیشتر است.

تاج الملوک یا آقونیطون:

یکی دیگر از زنان کالیفرنیایی جان خود را بعد از نوشیدن چای حاوی گیاه تاج الملوک از دست داد. زمانی که این گیاه مصرف می شود می تواند باعث ایجاد حالت تهوع، درد قفسه سینه، تپش قلب، ضعف اندام یا فلج شدگی گردد. با اینکه تاج الملوک خام سمی است اما تاج الملوک فرآوری شده در برخی از موارد به مقدار بسیار کم در داروهای جایگزین برای درمان درد مورد استفاده قرار می گیرد. اما متخصصان توصیه می کنند افراد به کل از مصرف این گیاه خودداری کنند.

هیدروژن پراکسید:

باور بکنید یا نه، برخی از داروهای جایگزین هیدروژن پراکسید با غلظت بالا را به عنوان تقویت کننده سلامت طبیعی به فروش می رسانند. بر اساس مقاله منتشر شده در Annals of Emergency Medicine، ۳۰۰ نفر بر اثر مصرف چنین موادی مسموم شده اند و ۵ نفر نیز بعد از مصرف جان خود را از دست داده اند. برخی از افراد بر این باورند که این ماده می تواند اکسیژن اضافی وارد نوشیدنی ها کند و سلامت را بهبود ببخشد. هیچ شواهد علمی برای پشتیبانی از این ادعاها وجود ندارد. پس گول این حرف‌ها را نخورید. اگر به طور تصادفی مقدار زیادی هیدروژن پراکسید مصرف کردید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا می‌تواند عواقب بسیار حادی به همراه داشته باشد.


منبع اصلی: درمان طبیعی خطرناک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.